Music
Image by FlamingText.com

An Arctophilecraze

An Arctophilecraze
Attitude,Actions and Emotions

Thursday, February 25, 2010

Sape yang tak sayang ayah?!!sume orang sayang!!

Sape yang tak sayang ayah.....sume orang pasti menyayangi die...tak kesah la jahat mane pon die suatu ketika dulu ...aku pon cam tuh jugak! Bagi mereka yang da meninggal dunia....berbuat baik la kepada mereka .doa anak yang soleh la bekalan dia di akhirat...berbuat baik...amalkan ajaran islam dalam kehidupan seharian...pasti die bahagia di akhirat kelaksebab takkan kita nak biar die kene ‘pukul ‘ ngan malaikat setiap kali kesalahan kita?!aku bersyukur ade babah....seorang lelaki ,suami dan bapa penyayang!


Babah aku seorang lelaki yang hebat....jadi contoh yang baik buat anak-anak dan isteri mungkin satu hari nanti juga jadi contoh bagi orang lain..insya Allah.


Dia jadi suami mama sejak 20 tahun yang lalu....20 tahun die ta penah meninggikan suara kat mama...he know my ma well....sebab tuh kat dalam umah niyh....mama yang macam singe takot~.....babah chill macam ais....heee~my ma start bla....bla...bla...die diam jer....or kalo cakap ngan ma still dengan soft spoken...haha..paham ngan mama yg shophaholic!sometimes he also gatal ngan ma....but i dun care...la....diowang look sweet ble ade adegan romantic depan aku. blushing kowt.......heee~....


Family aq bukan dalam kalangan yang warak nak berjubah..janggut panjang....cakap pon sampai nak slang-slang Arab tapi bagi aq...kejahilan aq suatu masa dulu harus diatasi dan bukan untuk jadi alim...cukup la..sekadar kita ingati DIA yang esa...bertuankan DIA yang satu...



Paling istimewa die penah bagi aku hadiah adalah buku motivasi dari Dr.fadzilah kamsah..telekung !(yang ntah brape ratus ribu rupial ker rupiah....ntah arrr..yang pastinyer worth kat Malaysia murah la..dalam rm 60..hehe!),jam tangan...delvina..jam termahal yang aku dapat sebab nak ambik SPM ..selain tuh....aku tatau pe mimpi dia bagi aq rm 400 buat belanja....err,i’m not shopaholic dad.....dan duet tuh aq gune sket untuk beli barang dapur...hahahaha


Dia pandai.....cume aku niyh jer ta macam die....die genius bab-bab geophysics....no wonder...he became a geosciences assist. Untuk carigali petronas compony..agaknyer aq mewarisi kepetahan die bercakap kowt...love presentations...jadi MC kalo ade majlis rasmi....n die jugak jadi tenaga pengajar kat office die....hehehe semalam die buat soalan examinations untuk worker die....wow!teruje....ble several physic questions aq boleh buat!aq minat physic pon..cume tak berani nak ambik physic di IPT..ntah arr



Dia jadi bapa kepada 4 orang anak termasuk aku...die sangat penyayang...dan ta penah naikkn tangan or doin’ sumthin’ yell kat kami....yayaya...dia manjakan kami...macam aku..ape yang aku nak..petik jari saja...easy...tapi aku tanak la...beban an die....setiap yang kami nak pasti akan dipenuhi tak kesah la dalam jangka masa yang pendek atau panjang mesti akan tunaikan...dia sukar untuk dijangka..sumtimes dia jugak akan buat kejutan!hehehe love my dad!!


....................

He loves nature a lot!!faveret channel die discovery channel or animal planet. He always say about nature..the earth..el-nino phenomenon ..global warming,pollutions..animals extinction!dan die ajar kami adik beradik tentang alam sekitar! no wonder adik-adik aku selalu kumpul barang kitar semula...dan jual...anything...papers,glass,plastics,aluminium..dan aku..die ajar aku tentang jungle..environment...ecology..no wonder aku ngan die slalu spend time kuar masok hutan...hehehe....



Die pon baik hati tapi..sometimes make my mom bengkek!hahaha..(ma..r u jelous??)die marah ble babah slalu buat amal jariah....die kate jangan baik sangat bg sedekah2 banyak2 kat orang...ntah-ntah die tipu kita...but my dad said...tuh antara die nangan tuhan...sometimes my mom marah ble...die manje an aku..he....sah2 jelous...hehehehe aku ingat lagi pertanyaan aku lepas dapat ole-ole dari Jakarta...’babahnak matawang dari Indonesia! babahkate ade lebeyh......”aq teringat kesah lama....terkedu ble abah cakap sorry...5 milion rupiah dah kasik kat makcik kat tepi jalan...’ aq cume leyh terkedu time tuh....abah banyak tolong orang smoga god bless u abah!!


Dan aku.....sering teringat kata-kata babah...’iqa anak yang baik even babah saket iqa tetap jaga babah..sanggup bau..pegang kencing berak baba.h...tak geli....babah tau..u r special daripada orang lain....dan pasniyh ble dah tua...babah tapayah risau lagi....sbb iqa boleh jaga...’ n my ma said....biarpon kita tapandai macam orang lain....blaja setiap hari untuk jadi yang lebih baik dari semalam........


Kata-kata mama dan abah..takkan iqa lupe......dan..for me...family first! Harap da papat suami macam babah 1 day!hee~my dad may not be the perfect guy in the world...but for me..he's perfect! –hlove ique-....

No comments:

Post a Comment