An Arctophilecraze

An Arctophilecraze
Attitude,Actions and Emotions

Sunday, December 19, 2010

Dino-saw-russ di Malaysia!!!





ouy-yeaahh!http://www.emocutez.com
nama Dino memang bunyik unik...kalo sape2 la nama dino.tapi akuwh bukan nak citer pasal dino tuh.hmm..teringat time kechik2 dulu baca buku pasal dinosaur...tah dah hilang buku tuh.."ter-donate" kat apek paper lame agaknyer.sayang gler kat buku tuh....sbb bace buku tuwh la akuwh tanye berjuta-juta soalan kat babah akuwh.time tuh 4 tahun kot.now 18...haish~ lame2...tapi an ade 1 buku nih "Dinofile" -profiles 0f 120 amazing,terrifying and bizarre beasts! best2!adik akuwh nyer kowt. T-rex??kat cam dlm trilogy jurasic park?sumpah best gler trilogy tuh sbb nampak real.ala...tuh slalu dengar...kalo nak tao..


nama panjang die Tyrannosaurus rex a.k.a Tyrant Lizard King.kalo creature tuh hidop memang tak bernyawa la manusia2 kat muke bumi sbb jadi lauk santapan diorang weyyhh!leyh la sket2 kenal pasal dino nih...antaranyer Utahraptor,Gastonia,Hylaeosaurus,Bactrosaurus,parasaurolophus,Elasmosaurus,Tylosaurus.....heh..memang lebam la akuwh nak listdown sume an...hahaXD Ha!!hari nih paper kosmo..."Fosil ada di Malaysia"...pergh tak sangke wooo...yup takkan la tader an..mustahil sebab ape yang akuwh tao Utan Simpan yg diwartakan kat Taman Negara tuh tanah tertua dunia!
http://www.emocutez.com





nih pentaceraptors!huhuhu~



nih barapasaurus!





nih vulcanodon nama die~



wondering gak nape all these creatures extinct???diorang pupus gara2 meteor yang bersaiz 1.83 meter telah hentam sama bumi.Negara yang ketara banyak jumpe dinos sume kat China,Mongolia,Argentina,India ngan US.tp baru2 nih febuari 2010....fosil dino herbivor berjaya di jumpai kat Phu Noi Kham Muang,Thailand.ekelleyy..kalo kat thailand jumpe..China jumpe...takkan Malaysia tader kowt an..nuu kat banjaran titiwangsa..akuwh rase macam2 ade~ ye la...info dlm kosmo:fosil hanya boleh ditemui di batuan yg berusia 65 juta hingge 130 jta taon yg dulu...hanya kat permukaan tanah bukan dlm lautan.taman negara pahang memang batuan jenis permukaan tanah...tapi tao2 je la luas gilew n clueless!!
http://www.emocutez.com




tapi an kalau yang nih??!





perghhhh layan barney & frens dr kechik sampai la nih~ baby bop,B.J & Barney~

http://www.emocutez.com








p/s:mao pegi pusat sains negara!!!tengok Dino Alive exhibition~ dad, i love u big lar!!please bring me there b4 balik hostel!! hahaha XD

5 comments:

  1. ^.^ thanks! ciki sedang blaja vocal ke??

    ReplyDelete
  2. woah mcm menarik! takpe lambat lagi, May baru abes exhibition nye. heheh!

    *T-rex, itu lah yg paling femes pon, selain Barney~ keh3x!

    ReplyDelete