Music
Image by FlamingText.com

An Arctophilecraze

An Arctophilecraze
Attitude,Actions and Emotions

Wednesday, May 12, 2010

aku rase good influence kowt~

okeyh lagi 18 hari jer aku keje..then 25 hari kemudian..aku sambung blaja kat kptm.sedih..berpisah ngan "mama" kak mimi..kak ninie..dan paling penting anak2 kecil yang datang daripada pelbagai latar belakang keluarga.status dan latar keluarga anak2 buat aku mengenal erti kehidupan dan mematang an fikiran.
http://www.emocutez.com
aku bukan nak mengata tapi itu adalah realiti..malah aku berpijak pada bumi yang nyata.kini aku lebih memahami jiwa anak2..ada yang hyper..ada yg berstatus anak luar nikah..ada yg berstatus anak luar nikah..ada yg anak dari keluarga pincang..(parents ade affair..bercerai berai..uhm..ade yang ibu berstatus "bini muda" tp anak2 nak jumpe bapak pon sorok2) semua yang dinyatakan membuat kan aku semakin memahami sikap mereka2 yg kebanyakannye bermasalah.http://www.emocutez.comagak terkejut bila dapat tau mereka mmg berasal daripada pelbagai latar belakang.kadang aku beras sedih melihat anak2 ini.Jadi aku takkan pernah berhenti berkhidmat ngan "mama" kerana impian aku satu jer..aku nak semua anak2 ini berjaya.harap2 waktu cuti semester nanti...aku keje part time..asal an dapat jumpe anak2 yang cukup istimewa bagi aku.Betul kata orang..anak2 ibarat kain putih..kita yang mencorakkan nya.aku sayang anak2 itu.insya Allah dengan izin tuhan aku akan berbakti pada semua anak2 yang aku dah anggap macam anak2 ini..selama hampir 3 bulan bekerja sebagai guru tadika........aku rase bertuah malah...aku bangga dengan diri aku..tak semua sanggup bekerja macam aku.aku bersusah payah mandikan,cuci taik ..suap makan..setiap hari ajar ABC-Z,123-100(BM,ENGLISH N ARABIC),Rythem song..(english and malay)..then jadi story teller.hahaha..ajar solat dan membaca...malah tido an diorang.bila nanges..aku pujuk.aku pelok ..aku cium.terasa macam aku ni seorang ibu.
http://www.emocutez.com



pengalaman jaga bayi..budak2 tak semudah disangkakan..ble datang ragam..sakit nanges diorang...memang menduga jer rase!sebab tu kita tak leh lawan mak kita..hargai lah ibu anda!http://www.emocutez.com
aku senang ble..selain menjaga budak2 jadi cikgu dan "mommy" diorang...aku berpeluang belajar berniaga.1 day aku rase aku nak bukak biz sampingan..Aku rase nak bukak kelas tusyen (opps..bukan tusyen centre tp private tusyen nyer..!)then aku nak bukak kelas membaca.(takde la..wujudnye budak2 darjah 1 atau menengah yg tak menguasai 3M)..yeah!i will...tah dalam pale aku semua buat biz jerp!hahaha..nie semua influence "mama".thanks to her...!1 day aku nak jadi macam die!


http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment