An Arctophilecraze

An Arctophilecraze
Attitude,Actions and Emotions

Sunday, May 16, 2010

Selamat Hari Guru~

Selamat Hari Guru buat sesiapa yang bergelar tenaga pengajar.
http://www.emocutez.com
GURU panggilan yang universal.Bukan sahaja guru yang mengajar tetapi guru kita di rumah mesti la ibu bapa kita sendiri jgn lupe tuh.Guru ibarat lilin ..yang membakar diri menerangi kehidupan anak didiknya.Impian aku ingin menjadi seorang guru tetapi malangnya aku tak berjaya.tapi aku tak pernah putus asa akan cita2 aku.Disebabkan aku gagal mengikuti KPLSPM..aku memilih untuk mengikuti program di yayasan MARA dalam pengajian perniagaan (pengangkutan) tetap tidak akan melupakan cita2 ku yang sebenar..iaitu ingin bergelar GURU.http://www.emocutez.com
Cinta aku terhadap anak-anak kecil..serta pangajar dan pembelajaran membuatkan aku berazam untuk membuka kelas membaca,menulis dan mengira anak2 seawal usia 3 tahun lagi suatu hari nanti.Pendedahan awal bagi anak2 kecil harus lantaran masih wujudnya golongan pelajar pemulihan bukan sahaja di sekolah rendah tetapi juga di sekolah menengah.Sememangnya pendidikan awal anak2 ini sangat penting..dan Insya Allah..suatu hari nanti aku akan membuka kelas Membaca,Mengira dan Menulis.
http://www.emocutez.com



hati ini terharu bila membaca kisah2 guru di pedalaman yang terpaksa mengharungi ombak badai..sungai..dan hutan belukar demi mencurahkan ilmu dan bakti kepada
anak bangsa tercinta.(bila agaknya aku boleh ke pedalaman mengajar anak2 ini..tape aku tak putus asa memeohaon KPLSPM selama 2 tahun lagi dan KPLI lepas aku dapat segulung ijazah.)bila aku kenang2 an cikgu2 dari aku tadika sampai la aku habis belajar..memang mereka cukup berdedikasi..malah memperuntukkan masa lebih pada anak didiknya dari keluarga sendiri.Malah ade yang pasangan guru yang berkahwinan sanggup duduk berasingan ..lantaran si isteri bertugas mengajar di sabah atau sarawak..dan si suami pantai timur atau semenanjung.Malah aku juga cukup kagum dengan guru2 terutama di pedalaman Sabah dan Sarawak masih mampu mengajar dengan baik walaupun kekurangan daripada segi infrastruktur dan fasiliti.http://www.emocutez.com




Buat guru2 Tadika Amal Jalan Enggang,SK Lembah Keramat,SMK Seri Keramat,guru2 tusyen dr darjah 1 sampai la tingkatan 5 terima kasih atas jasa kalian.takkan lupa.semua guru2 aku yang penah mengajar aku sepanjang 11 tahun aku bersekolah sampai bila2 cikgu adalah tetap cikgu aku sampai bila2.Pertalian yang telah terjalin antara guru dan anak murid tak penah akan terputus.Insya Allah.http://www.emocutez.com


Pesan buat anak2 yang masih bersekolah..
1)sayangi guru anda..
2)jangan sesekali buat mereka sakit hati..guru di sekolah umpama ibu dan bapa kita.
3)dan ingatlah berkat dari guru2 itu amat penting.sentiasalah memohon maaf atau memaafkan guru anda.
4)dan jangan lupa...kalo kita sering mendoakan kesejahteraan ibubapa kita..kalo boleh jangan lupe selitkan doa buat guru2 kita.
5)jangan jadi kacang lupekan kulit.rajin2 la lawat sekolah tuh....jumpe cikgu2.kang kene tulah baru korang tau.hehe~
6)Sentiasa menjalinkan hubungan baik..lepas korang abes skola..belajar kat U..sampai korang keje..sampai korang kawen..sampai beranak pinak la!(ye la..bapak aku nie begitu hormat kat cikgu sampai aku pon bapak aku tayang aku kat cikgu2 die!huu~bangge siot!aku tak panggil cikgu..aku panggil atok ngan nenek..blh ke ??!)

http://www.emocutez.com

ala.....
guru nie tanak hadiah..material bagai segala....so kalo boleh tak yah la..beli yang mahal2 bagai nak rak ..show off kat kawan.paling penting keikhlasan dalam hati...dan hadiah paling brharga bila kita hadiahkan kejayaan dalam pelajaran.(teringat teacher afza,teacher KB,cikgu maizol,ustazah azlina..cikgu azman dan jugak guru2 SMKSK yang tersenyum bangga melihat kejayaan aku walaupon result aku sedehana.aku juga bangga sebab aku tak sangka aku melepasi target diorang dalam SPM 2009.)










SELAMAT HARI GURU diucapkan.ha...sedih kontrak jadi cikgu sambilan kat tadika cume tinggal lagi 2 minggu..mesti aku rindu kat anak2 aku wooo~bila jadi cikgu sambilan baru aku taw perit jerih jadi cikgu.baru aku taw nape cikgu marah kalo tak siap keje..baru aku taw bila cikgu sedih tengok anak2 nakal..tak dengar cakap..!dan paling penting...baru aku taw macamane perasaan diri ini bila dapat gelaran cikgu..even hanya guru sambilan.Buat anak2..Cikgu Iqa sayang kamu semua!http://www.emocutez.com


terima kasih guruku..
p/s:lagu nie memang menyentuh hati aku...ye la..budak umur 7 tahun yg create..





Pagiku cerahku
matahari bersinar
kugendong tas merahku di pundak
selamat pagi semua
kunantikan dirimu
di depan kelasku
menantikan kami

Guruku tersayang
guruku tercinta
tanpamu apa jadinya aku
tak bisa baca tulis
mengerti banyak hal

Guruku terima kasihku
nakalnya diriku kadang buatmu marah
namun segala maaf kau berikan


No comments:

Post a Comment